Cypher blogja

Sok minden jár mostanában a fejemben. Gondoltam leírom. Hátha valaki elolvassa...

Friss topikok

  • kedvezményes diák: naná, a pénztárcám üres, sebaj, diákként nehéz az élet! (2011.11.21. 14:11) Egy nyugdíjas tanár félelmei
  • mimindannyian: Te is összekevered a százalékot az abszolút értékkel? (2011.10.27. 17:25) Rogán-adó
  • cypher: @mimindannyian: Igazából nem egészes "saját" találat. Az egyik kollégám küldte körbe az első link... (2011.09.30. 17:50) A független közszolgálati média
  • wmiki: erről az szdsz szótár jut eszembe demokrácia = hatalmon vagyunk diktatúra = ellenzékben vagyunk (2011.09.02. 08:32) Felsőoktatási reform
  • cypher: @pulendrákus: Kedves Pulendrákus! A határon túli magyarokkal szemben nincsenek előítéleteim. Azt... (2011.08.22. 20:46) Szavazati Jog

Linkblog

2010.10.13. 22:23 cypher

Einstand

Címkék: politika orbán fidesz bűnözés nyugdíj adó

Most láttam a hírt, hogy az APEH jövőre nem továbbítja a magán-nyugdíjpénztáraknak a befizetéseket. Értem én, hogy válság, meg hiánycél, meg minden, de akkor is: ez több a soknál.

 

Az egyik ismerősöm szokta mondogatni, hogy az adó tulajdonképpen rablás. Én ebben nem hiszek. Az állam szolgáltatásokat nyújt a polgárainak, és a szolgáltatások árát hajtja be rajtuk adó formájában. Ez a mostani viszont egy egészen más tészta.

 

Az új nyugdíjrendszer tulajdonképpen egyfajta kötelező megtakarítás. A törvény megszabja, hogy mindenki köteles a keresetének egy részét félrerakni, amihez majd csak öreg korában férhet hozzá. (OK: tudom, hogy ennél bonyolultabb, de az alapötlet nagyjából ez.) Ehhez képest Orbán most egy évre egyszerűen einstandolta a jövő évi befizetéseimet. A megtakarításaim egy részét a megkérdezésem és a hozzájárulásom nélkül egy évre elveszik tőlem. 

 

Ez nem adó. Nem átszervezés. Nem szerkezeti átalakítás. Ez kérem egyszerű rablás.

90 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://cypher.blog.hu/api/trackback/id/tr532370089

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Plusz egy, mínusz nyolc... 2010.10.14. 11:29:47

Khmmm... Miniszterelnök úr, ha szabad egy szóra! Tessék kérem rászólni a Szijjártó Péterre, hogy most már ne beszéljen hülyeségeket. Ne hivatkozzon arra, hogy ebben a helyzetben nem engedhető meg, hogy az állam havonta 30 milliárd forintot költsön a ma...

Trackback: Egyik zsebből a másikba 2010.10.14. 11:05:03

A "bankadó" sikerén nekibuzdulva nemzetiegyüttműködő kormányunk újabb adónak nevezett sarcokat vet ki a legsikeresebb szektorokban működő legnagyobb vállalatokra. Ez igazából nem is adó, hanem valamiféle pénzbüntetés, amit a kormány egyszerűe...

Trackback: "Tolvaj Banda!" 2010.10.14. 09:51:30

Kuncze Gábor rátapintott a lényegre évekkel ezelőtt a parlamentben.Havonta 30 milliárd forintot készül ellopni a kormány az polgárok megtakarításából. Ennyi az a pénz, amit a cégek az APEH-en keresztül utalnak a magán nyugdíjpénztárakba, ezzel segítve ...

Trackback: Jó szándékkal a pokolba – az új gazdasági akciótervről 2010.10.14. 08:31:19

A rendkívüli adók miatt kevesebb lesz a külföldi tőke és beruházás, a magánnyugdíjrendszer lebontása miatt pedig a hazai is. Hogy lesz így gyors gazdasági növekedés, egymillió új munkahely? (Fotó: fidesz.hu) A miniszterelnök tegnapi bejelentései kiv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.10.14. 08:31:18

amúgy sem lenne elég semmire az a befizetés...

Pecccca 2010.10.14. 08:36:12

Cypher! Nem olvastad végig a beszédnek a magánnyugdíj-rendszerről szóló részét. A végén az hangzik el, h jövő novemberre megszüntetik a rendszert, és a magánnyugdíj-ptárakat beolvasztják az állami nyugdíjrendszerbe.
Százezrek 12 éve (nem önkéntesen, hanem törvényi előírásra) félre rakott pénzére akarja OV rátenni a kezét.
Amikor 1998-ban OV1 kormány volt, az első intézkedései között szerepelt, hogy módosította a nyugdíjrendszert, és nem emelte meg a magánnyugdíjpénztári befizetés mértékét a korábban tervezett módon. Vagyis nem engedte, h a fiatalok takarékoskodjanak öreg korukra.
Azóta nem értem, hogy miért van a fidesznek egyáltalán szavazója. Valszeg mert mindenki azt szereti, h más takarítsa meg/fizesse az ő nyugdíját.
Százezrek, gondolkodjatok! Jó ez nektek?

zsitva 2010.10.14. 08:51:35

..."....Azóta nem értem, hogy miért van a fidesznek egyáltalán szavazója..."...
-----------
Azért van mert a TÖMEG szereti a cáratyuska efektust. Akár tetszik neked, nekem vagy másnak akár nem. A tömeg NEM demokrácia párti. A demokrácia az értelmiség játékterepe. A tömegnek kenyér kell és cirkusz. Erős kezű vezető kell aki a tömeg helyett(mert a tömeg gyáva) oda mer csapni ahová a tömeg szeretne de nem mer. Amelyik vezető ezt felismeri az nyer. Teljesen mindegy, hogy milyen színű rajta a pártpalást.
----------
Orbán felimerte és kimondja azt amit a tömeg nem mer kimondani: kapitalizmus ellenesség, kispolgár támogatás, kiskerekedő, kistermelő támogatás, multiellenesség, külföldellenesség.
----------
Jól teszi.
Okosan teszi.
----------
A tömegnek NEM kell magánnyugdíjpénztár. A tömegnek állami nyugdíj kell. Leszarja, hogy miből, de hó elején hozza a postás.
A tömeg NEM akar gondoskodni saját magáról, saját öregségéről.
Gondoskodjon róla az állam.
Az, hogy az állam Ő maga is a tömeg 99,89%-a nem fogja fel, nem is érdekli.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.10.14. 08:56:24

"Az egyik ismerősöm szokta mondogatni, hogy az adó tulajdonképpen rablás. Én ebben nem hiszek. "

Az adó abban az értelemben rablás, hogy köteles vagy egy bizonyos szolgáltatóval szerződni, nem választhatsz, vagyis ez olyan, mintha a helyi maffiafőnök azt mondaná, hogy csak az ő boltjában vásárolhatsz, máshova nem mehetsz.

Ilyen pl. a nyugdíjrendszer, ahol nem tehetem meg, hogy a saját pénzemet eltegyem magamnak, és úgy gazdálkodjak vele, ahogyan én szeretnék. Ehelyett lenyúljak a maffia, és ki tudja, mit látok belőle majd időskoromban, főleg ha közben a korhatárt is emelik.

Rob67 2010.10.14. 09:00:22

Már bocsánat, de Szabadságharcos Viktor kimondta, hogy a nagy büdös pénzügyi szolgáltatók nem módosíthatjék az ügyfél kárára a szerződéseket egyoldalúan.
Az én magénynyugdíjpénztéri szerződésemet valami gagyi céggel kötöttem, Magyar Állam.
Na Ő bezzeg módosíthaja egyoldalúan a faszom szentkoronájéval együtt.
Viktor csapd a fejedre, vedd a hónod alá a biblikéded, aztán csatalakozz a haverokhoz eső után a földben.
Neked sincsen több gerinced mint a gilisztáknak.

meggyes alfonz 2010.10.14. 09:01:56

A most dolgozók jövőbeni nyugdíját áldozzák fel mai nyugdíjkifizetésekre! Mondhatni ügyes!
Befogják a mostani nyugdíjasok száját (még talán egy kicsit növelik is a jelenlegi nyugdíjakat), a zemberek meg úgysem értik, hogy az ő nyugdíjuk meg egy évnyi befizetéssel CSÖKKENI fog!
Ha meg rábírják a nyugdíjpénztári tagokat a visszalépésre, akkor 12 évnyi befizetést egyszerűen 4 év alatt felél az állam! Milyen jogon?
Amikor beléptünk a rendszerbe szerződést kötöttünk az állammal, hogy a jövedelmünk előbb 6% később 8%-át befizetjük a pénztárba, ezért amikor nyugdíjasok leszünk járadékot fogunk kapni. Most ezt a szerződést rúgja fel OV! Milyen alapon? A bankok nem változtathatják az ügyfelek kárára a szerződéseket az állam (OV) igen?

Csak zárójelben jegyzem meg, hogy kb. 4000 ember dolgozik közvetlenül/közvetve a nyugdíjpénztáraknak. Azokat most ki fogják rúgni! Ez mennyibe fog kerülni az államnak?

vidéki suzukis 2010.10.14. 09:06:44

A magánnyugdíjpénztárak csak a pénz lenyúlásához értenek, nem kár értük.

Rá Dios 2010.10.14. 09:13:51

@Voodookoop: Nem erről van szó, hanem arról, hogy tudod, rajtad (is) múlik mennyit kapsz. Aki semennyit nem fizet, az nem kap, vagy segélyt kérhet.
A különbség: az állam - amely elvileg téged szolgál, de akárhogy is, a Te pénzeden működik - függővé, alattvalóvá tesz-e téged, vagy felelős polgárként kezel. Megbízója vagy, nem a szolgája.
Persze, akinek ez jó fordítva...az volna a 2/3?

uni1002 2010.10.14. 09:15:28

Mi a gond? A ki nem fizetett pénz jó helyre kerül. Az államkassza lyukak betömésére kell.
Semmi gonoszság nem történik, az én államiba befizetett nyugdíjamat is így élték fel. Amikor én fizettem nem is volt magánnyugdíjpénztár. Ezután sem lesz. Na bumm...

Rá Dios 2010.10.14. 09:22:36

@uni1002:
Igazad lehet. Az állatoknak van igazuk: fajfenntartás és napi túlélés. Semmi személyes holnap. Nem kell semmi biztosíték valaminek a későbbi működésére. Meg utak sem, iskola sem, orvos sem. Ja és áruházlánc sem. Majd vadászunk, ha megéhezünk. Eleinte az állatokat, aztán egymást.
Így gondolnád? Aligha!

Ringlósztár 2010.10.14. 09:23:39

@uni1002:
Talán az a gond, hogy ez a pénz örökölhető volt és az kapta meg, aki befizette.
Ezután Rákosi legjobb tanítványa elveszi és annak adja, akinek akarja.
Pl. a tipikus fidesz szavazó kényszervállalkozónak, aki egész életében nem fizet egy fillér adót vagy járulékot sem.
Nekem pl. ez a bajom vele.

Ringlósztár 2010.10.14. 09:24:40

@vidéki suzukis:
Jó hinni ugye, mert így semmiért nem vagy felelős.

josef_k 2010.10.14. 09:25:39

@vidéki suzukis: Azért hadd döntsem már el, hogy kinek engedem lenyúlni a pénzem jelentős részét. A Matolcsy-féle lámák helyett én inkább bízom a piacot jobban ismerő szakembereknek - azok minden kockázatával.

Nephin 2010.10.14. 09:26:56

Tegnap, mikor olvastam, azt mondtam, a sok agymosott majd ennek is tapsikolni fog. Mint látható, így is lett, gratulálok.

Mi lesz a következő? A bankszámlák? Ötfős kommandók a cukrosdobozban tartott készpénzek begyűjtésére? Nevetséges az egész...

Caprica99 2010.10.14. 09:28:13

@Voodookoop: hát ez jó!

Áh, úgysem elég semmire a fizetésed - akkor én most ezt jól elveszem tőled.
Oké?

Caprica99 2010.10.14. 09:29:47

@Rob67: hát, ezalatt az idő alatt már jócskán kiderült, amit mond és aztán amit trsz, köszönőviszonyban sincs egymással.

Brennus 2010.10.14. 09:33:50

Sajnálom, pedig olyan jól bántak a pénzemmel, a tavalyi befizetésemet teljesen elbukták...
Aki meg arra számít, hogy majd ebből él meg nyugdíjas korában, az nagyon el van tájolva.
Akkor inkább most legyen belőle adócsökkentés.

uni1002 2010.10.14. 09:37:39

@Rá Dios: A törvényben biztosítják a nyugellátáshoz való jogot. Minek kell ezen felül még biztosíték. Addig kapod amíg élsz, és annyit amennyit kiszámolnak neked. Legfeljebb nem örökölhető, mint a magán nyugdíj pénztár, amit én már igénybe sem tudtam venni, mert korábban nem létezett.
Orbán legalább őszinte, az én korosztályom befizetéseit csendben elköltötték, mostaniak elköltéséről legalább nyilvánosan beszélnek.
A személyes jövőhöz ott van az Önkéntes Nyugdíjpénztár, és a NYESZ, mint lehetőség.

Megfigyelo 2010.10.14. 09:40:07

@Nephin: Kétségtelenül nagyon gyorsan haladnak előre a rablás fejlesztésében. Mindenkit emlékeztetnék arra, hogy a jugoszláv állam, amikor elkezdődött a válság, ami aztán az ország széteséhez vezetett, mindenekelőtt befagyasztotta (=lenyúlta) a devizaszámlákat. OV sem hülyébb, és még Tokajhegyalján sem minden szőlő az övé, arra is kell majd neki pénz. (Bár el is veheti, valamilyen mustömlési vészhelyzetet csinálva, á lá vörösiszap...)

Megfigyelo 2010.10.14. 09:42:26

@uni1002: Nyugi, hamarosan azokat is elkobozzák... EINSTAND van!

driopios 2010.10.14. 09:44:24

Ha a Járainak lenne nyugdíjpénztára vagy távközlési vállalata akkor mindez nem történik meg. Sajnálatos, hogy Járai vagyona még nem elég szerteágazó és ennek megint mások isszák meg a levét.

MickthePick 2010.10.14. 09:50:36

Hát, részemről ezzel az egyetlen dologgal elvesztettek egy szavazót.
De szerintem soksok százezret is....

Megfigyelo 2010.10.14. 09:51:14

@Kixx: Ez a "+1" mit akar jelenteni?

Megfigyelo 2010.10.14. 09:53:05

@Brennus: Tavaly válság volt... (És nyilván nem minden pénztár bírkózótt meg vele.) De ez nem ok arra, hogy kisajátítsák a vagyonod, ami a pénztérban van.

Walter Melone (törölt) 2010.10.14. 09:53:20

hahahaha

és ez még csak a kezdet...

üdv a kommunizmusban!

nyíregyházi betti 2010.10.14. 09:55:25

Amikor én választhattam, (kb.43 évesen) hogy átmegyek-e a magánnyugdíj pénztárba, még 55 év volt a nyugdíjkorhatár. Úgy gondoltam, ez már kevés idő, tehát maradtam az államiban. Igen ám, de időközben módosítottak és a helyzet jelenlegi állása szerint 65 és fél éves koromban mehetek majd nyugdíjba, ha megérem de ez sem biztos. Minket is átvertek rendesen, mert ennek fényében már lehet, hogy jobban jártam volna a magánnyugdíj pénztárral. Kis magyarisztánunkban csak a bizonytalanság a biztos.

Megfigyelo 2010.10.14. 09:55:54

@uni1002: És a gyerekeidnek- unokáuidnak nyugfíja sem lesz...

Megfigyelo 2010.10.14. 09:58:28

@nyíregyházi betti: Most már tökk mindegy, OV úgyis elkobozná a magánnyugdíjpénztári megtakarításaidat...

nyíregyházi betti 2010.10.14. 09:59:44

@Walter Melone: A kommunizmus nem lenne rossz. Ott aztán nem kellene parázni az elszegényedésről. Pénz sem lenne. Kár, hogy még soha sehol nem sikerült megvalósítani.

2010.10.14. 10:00:14

Ez bizony sikkasztás
garygaby 2010.10.14. 09:18

„BTK. Sikkasztás. 317. § (1) Aki a rábízott dolgot jogtalanul eltulajdonítja, vagy azzal sajátjaként rendelkezik, sikkasztást követ el. ...” – így szól a törvény, és bizony ezt nem én találtam ki, hanem nálamnál sokkal okosabb emberek, és ez a világ minden országában így van, kivéve Magyarisztánban, amennyiben ezt a tevékenységet az Állam, Orbán Viktor vezetésével követheti el. A fenti jutott eszembe akkor, amikor tegnap este először elolvastam Népünk és Pártunk Nagy Vezérének, Orbán Viktornak (Isten és Lenin áldassa a nevét) bejelentéseit, amivel meg akarja regulázni a költségvetés kilengéseit. Nevezetesen azt, hogy mostantól 14 hónapon keresztül az Apeh nem a magánnyugdíjpénztáraknak fogja utalni a munkabér 8%-át kitevő, kötelező magánnyugdíjpénztári befizetéseket, hanem azok mennek bele a nagy, feneketlen állami büdzsébe. És ezzel hipp-hopp, 2011-re már javított is az egyenlegen 360 milliárdot! Na igen, de milyen pénzből? Az én részem, ami havonta jó néhány ezer forintot tesz ki, nem ide lett szánva. Az direct azért ment a magánpénztárba, hogy valamit azért lássak a befizetéseimből nyugdíjas éveimre – már ha megérem, ha lesz olyan. Vagyis, közvetetten az Apehre bíztam ezt az összeget, azzal a megkötéssel, hogy továbbítsa a választott pénztáramba. Most ezt nem fogja megtenni, sajátjaként rendelkezik vele, vagyis elsikkasztja. Törvényileg így van, nemdebár? Jól van na, lenne, ha én ezt mint magánember tenném meg, de ha a Fidesz vezette konglomerátum teszi, akkor rögtön üdvözlendővé válik, és jogos lesz. Mert ők mindenek, és a törvények felett is állnak. Ha meg nem, akkor úgy változtatják meg azokat, hogy felettük állhassanak. Őszintén megmondom, az ilyen olyan különadók is azért eléggé szúrják a szememet, mert nem is trudom, mit hisz az OV., hogy majd ezeket a plusz kifizetéseket a cégek nem építik be az árakba? Nem fogják ezeket beszedni a gáz, villany, telefondíjakkal? Vagy pont erre számítanak, mert ugye az azokat terhelő ÁFA is magasabb lesz, és még több zseton csordogál majd be a lyukas fenekű állami nagy pénzes-zsákba? Hogy majd ezt lehet úgy gazdálkodják ki, hogy kirúgnak néhány száz embert? Vagy elfelejtenek fejlesztésre költeni, s ezzel kevesebb munkát adnak más cégeknek a beruházások során. Rohadtul rövidlátó a kormányunk, mert még mindig ugyanazt teszi, mint a családok többsége: nem a bevételekhez tervezi a kiadásokat, hanem a kiadásokhoz hozzáigazítja a bevételeket. Most éppen nem hitellel, mint korábban, hanem elszippantja azoktól a pénzt, aki éppen rentábilisan gazdálkodtak (nem úgy mint az állami cégek), elvéve a kedvüket attól, hogy egyáltalán itt dolgozzanak Magyarországon. De nem látom, és ezt rajtam kívül még nagyon sokan nem látják, hogy az alapokon, a rendkívül nagyarányú újraelosztáson változások történnének. Hogy lenne egy valódi önkormányzati reform, hogy megvalósulna egy valódi egészséügyi reform, hogy a MÁV végre rendbe lenne téve, hogy ne szipolyozza az államot minden évben …. És még sorolhatnám. De nem, ezek maradnak, csak minket, és azokat szivatják, akik dolgoznak. Mert ők megtehetik… Mi meg megérdemeljük, mert a megtévesztett emberek rájuk szavaztak.

nyíregyházi betti 2010.10.14. 10:00:48

@Megfigyelo: Ja. Koboznak ezek, politikai színezettől függetlenül.

corneliusism 2010.10.14. 10:01:44

Mielött még elszabadulna a pokol....
AD1.: A mnyp-k az elmult években csak veszteségeket realizáltak (némelyik 50% körül), tehét a te befizeted pénzed csak kevesebb lett!!!
AD2.:Ha nem léptél be időben, már be se léphetsz!
AD3.:2013 után annyian fognak nyugdíjba menni (ratkó generáció), hogy sehol a világon nem lessz elég pénz a nyugdíjakra. EZ TÉNY.
Szóval államosítás ide-oda....én 30 év múlva úgysem fogok kapni nyugdíjat...
Nem is épitek rá.
Csináljatok sok gyereket...neveljétek őket rendesen...aztán majd ők eltartanak öregkorotokban...
Ezenkivűl van még őnkéntes nyugdíj pénztár...ahol gyüjthetsz magadnak a 9,5 -vagy 8%-on felül is....
Ahhoz nem nyúlnak....
A mnyp-ak amúgy is nagy baromság volt...

Megfigyelo 2010.10.14. 10:01:59

@MickthePick: Csak a gondolkozókét - de azok közül eddig sem sokan szavaztak rá...

Publius Decius Mus 2010.10.14. 10:04:54

Nekem az tetszik a legjobban, hogy 5 %-ot használhatnak a működési költségeikre, ez k*rva sok. Adjátok nekem a pénzt, ekkora összegeknél simán ugyanolyan hozamot produkálok, emellett 0 %-ot vonok le a pénzetekből és csodák csodája király módon fogok élni.

Megfigyelo 2010.10.14. 10:05:56

@corneliusism: Nyugi, majd azt is elveszik, sok az éhes Fidesz-száj, amit be kell tömni...

Megfigyelo 2010.10.14. 10:07:20

@nyíregyházi betti: Azért az előző garnitura a nyílt rablásig nem ment el...

Megfigyelo 2010.10.14. 10:09:44

@Publius Decius Mus: Hát ebben nem vagyok annyira biztos, figyelembe véve azt is, hogy a nyugdíjpénztáraknak az igazán kockázatos (bár siker esetén igazán nyereséges, de bukással is fenyegető) üzletek tilosak...

nyíregyházi betti 2010.10.14. 10:15:01

@Megfigyelo: Ők a nettó bérünkből vettek el, nyíltan.

MickthePick 2010.10.14. 10:15:33

@corneliusism: kösz, de mivel gyerekem nincs (és ki tudja, lesz-e valaha), nekem ez nem megoldás.
Inkább csak simán itt kint maradok, ahol ADÓMENTESEN a havi bruttóm 6%-a megy a full magán kasszába, amihez a cégem újabb 6%-ot tesz. Ez havi bruttó 2500 EUR 12%-a.

Lehet számolgatni.

MickthePick 2010.10.14. 10:17:40

@corneliusism: ja és ez az 50% bukta is hülyeség. Az összes pénztárnál lehet választani kis, közép és nagy rizikójú csomagokat, meg mindenféle kombinációkat. Nekem egyáltalán nem bukott 50%-ot az otthoni pénzem. Azt a nem sok, de azért 7 számjegyű pénzt nagyon nem szeretném elbukni, főleg nem visszadöntve a feneketlen közös kútba.

Publius Decius Mus 2010.10.14. 10:17:59

@Megfigyelo: Én meg biztos vagyok. Elég gyenge hozamokat biztosítanak a MNYP-ak (ezt persze a megfelelő kategóriához képest kell nézni; biztos, közepes, kockáztatós). Ez azt jelenti, hogy ők is nyernek valahol a pénzeden, nem csak a működésin. Nevetni fogsz, de a bank is nyer pl amikor neked kamatot ad. Nem tűnt még fel, hogy hitelt 30 %-ra kapsz, viszont lekötés után meg 7 %-ot? A különbség kissé több mint a kockázat..És amikor a világválság miatt te buktál, a bankok biztosítók nyertek rajta, NO?

yanikosz 2010.10.14. 10:26:21

Tessék mondani: a jövő hónapban az OTP a folyószámlámról a villanyszámlára küldött átutalásokat is közvetlenül a fidesz számlájára küldi?

szemi90 2010.10.14. 10:27:50

Hát a radikálisnak nevezett Jobbik parlamenti képviselői szerintem most szemüket törölgetve pilácsolnak, ezt még Ők sem merték volna megjátszani.
Hajrá Magyarország? Hajrá Magyarok? Mentsétek gyorsan a nyugdíjatok!

ODIV 2010.10.14. 10:28:38

Nekem az egésszel csak egy a problémám. Az, hogy nem tudják simán államosítani a pénztárakat, és inkább kivéreztetik őket. Csakhogy! Ez azt jelenti, hogy az mnyp elvegetál 2011 végéig az eddig befizetett pénzünkből, majd addigra már olyan törvényeket hoznak, hogy senki nem lép be, illetve mindenki visszlép az állami nyugdíjba. Vagyis amit eddig befizettünk, a pénztár leírja a havi működési költségként és jó, ha a pénz fele visszakerül az állami rendszerbe. Na ez lesz az igazi rablás, de persze itt sem az államot károsítják meg.

combo 2010.10.14. 10:31:00

Már beírtam több helyre is, de ide is muszáj beírnom:

Ebben a sztoriban megint a feketén dolgozók jártak jól. Ugyanis a mi nyugdíjjárulék-fizetésünknek egy darabig ugyanakkora "haszna" van (a saját nyugdíjunk tekintetében), mint az ő 0 ft-os járulékuknak: nulla.

Nephin 2010.10.14. 10:33:26

Nagyon tetszik, ahogy próbáljátok megmagyarázni, ti, hívők.

Válság+veszteség: azt elfelejtitek, hogy a magánnyugdíjpénztári befizetéseim hozama nem évente érdekes, hanem 10-20-30-40-50 év múlva, mikor nyugdíjas leszek. Természetes, hogy bizonyos években kevesebb a hozam, vagy akár veszteség van.

Azzal sem érdemes érvelni, hogy lehet, hogy nem is élek majd, mikor elérem az akkori (tegyük fel) 70-80 éves nyugdíjkorhatárt, mert örökölhető, tehát még a leendő gyerekemet is meglopják.

Az önkéntesbe pedig a 8%-on (ami ugye kötelező, gondolom az is marad a magánpénztárak behabzsolása után) felül kellene befizetni, amire nincs keret, sajnos nem 500k a bruttóm...

Megfigyelo 2010.10.14. 10:35:18

@nyíregyházi betti: Igen nyíltan, ez nagy különbség - ha válság van, akkor muszáj lehet adót emelni, de az egyenes beszéd volt. Ez meg EINSTAND, azaz rablás, arra számítva, hogy a megrablottak egy jó része nem is fogja fel, hogy az öregkori kenyerét verték ki a kezéből.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.14. 10:36:13

Orbán Viktor miniszteri eskütételének a napja éppen a 70. évfordulója volt annak, hogy 1940. május 29-én rendelet született a beszolgáltatási rendszerről.

MickthePick 2010.10.14. 10:36:26

@Nephin: bizony, ez sehogyse jó. Eddig is volt pár intézkedés az új kormánytól, ami megingatott valamennyire, de ez most kiverte a biztit csúnyán. Még az se vigasztal, hogy PONT MOST éppen nem fizetek otthon semmit.
Rohadtul nem akarok itt kint élni, de úgy látszik, ha öregkoromban nem akarok nyomorogni, mégiscsak muszáj lesz még jó pár évet itt kint lehúznom :(

zsitva 2010.10.14. 10:39:21

@josef_k: .....".....Azért hadd döntsem már el, hogy kinek engedem lenyúlni a pénzem jelentős részét........"
-------------
Ne döntsd el.
Majd eldöntik mások - helyetted - hogy neked mi a jó.

---------

Nyugi.
Ennek a dézsmánok most tapsol a pénzvilág egyik(nagyobb) része, tapsol a gazdaság felső vezető rétege és tapsol a hazai szavazók nagyobb, vagy döntő hányada.
Akkor is ha ide íróknak nem tetszik.
Nekem se tetszik, engem már nem érint, de tudomásul veszem, hogy megtehetik.
Megteszik.
-----------

Edig csak Nyugat-Dunántúlon volt nagyooon népszerű az ozstrák bankszámla az osztrák nyugdíjbiztosító, majd most terjedni fog az országban másfelé is.

stratez 2010.10.14. 10:43:56

A magyar közélet jelenleg leggusztustalanabb jelensége, hogy azok, akik ezt az egész trágyadombot hátrahagyták, most azon kárörvendeznek, milyen jó nagyot hagytak hátra, azt papagájkommandózzák nap, mint nap, hogy na, ezt takarítsátok el, ha tudjátok.

MickthePick 2010.10.14. 10:53:00

@stratez: ez általában igaz, viszont a saját privát megtakarításaim lenyúlása mellett nem tudnék csak úgy elmenni, akármekkora fidesz-fan lettem is volna.

Martian (törölt) 2010.10.14. 10:54:44

"Az egyik ismerősöm szokta mondogatni, hogy az adó tulajdonképpen rablás. Én ebben nem hiszek. Az állam szolgáltatásokat nyújt a polgárainak, és a szolgáltatások árát hajtja be rajtuk adó formájában."

Ez úgy hangzik, mint amikor Don Corleone samesze stukkert nyom a hátamba, diktálva hogy mit vásároljak magamnak az üzletében...
:)

Dr. No 2010.10.14. 10:57:12

@corneliusism: Nem volt 50 %-os bukta az egész szektorban, nézz utána a PSZÁF honlapján. 2008. folyamán 30 % körül volt a legdurvább bukás egyes nagy kockázatú portfoliókon, de pont azokon tavaly és idén az első negyedévben vissza is jöttek az árfolyamok. Voltak olyan pénztárak, amik még 2008-ban is tudtak csekély hozamot produkálni, ők kb. lineárisan ugyanannyit hoztak azóta is folyamatosan.
@Publius Decius Mus: a pénztárakról a hasznot nem a működési költségen keresztül szedik le. Ha végiggondolod, a pénztár a tagok tulajdona, a törvény szerint nonprofit szervezet. Tehát a szervezeten belül működési költségként legfeljebb az ügyvezető igazgató magas fizetésén keresztül vagy indokolatlanul foglalkoztatott dolgozókkal lehet "nyerészkedni", ez meg a pénztárban álló összegekhez képest nulla. Igazán a vagyonkezelésen keresztül lehet szakítani, meg a kapcsolódó (külső) szolgáltatók révén, feltéve, ha ezek annak a kezében vannak, aki a pénztárat annak idején alapította.

b0c1k4 2010.10.14. 11:01:13

Eloszor is megjegyeznem hogy aki eddig magannyugdijpenztarba fizetett, az FIZETETT AZ ALLAMI KASSZABA IS BASZOM. Ha kerestel 150e bruttot akkor abbol 36.000 ment az ALLAMI kasszaba (munkaltato fizette utanad), 12.000 a MAGANBA es 2.250 az ALLAMIBA (ezeket te fizetted magad utan).

Szoval kedves minden OV-t es baratait elteto FASZ. Amit en megtakaritottam (kotelezo vagy nem kotelezo modon az lenyegtelen) arra a CIGANYBARO (OV) ne akarja mar ratenni a kezet mer eltorom a kurvaelet.

Dr. No 2010.10.14. 11:04:02

@Dr. No: Még annyit: konkrétumokat azért nem írok, mert ez itt nem a reklám helye, akit a konkrét adatok érdekelnek, az nézze meg a PSZÁF honlapot, már amennyiben elérhető. Most egyébként konferenciáznak a pénztárak a Balaton mellett, úgyhogy éppen van alkalmuk megbeszélni a következő teendőket.

gányolás (törölt) 2010.10.14. 11:11:31

Erre adott az ország 2/3-a felhatalmazást. Amúgy se lehetett volna már az emberekről több bőrt lenyúzni, mert azt Gyurcsány és bűnbandája már sokszorosan megtették. Miközben persze a multik, bankok gennyesre keresték magukat.

Ideje, hogy végre ők is hozzájáruljanak, ha csak jelképesen is. Amúgy is ők okozták az egész globális válságot ...

gányolás (törölt) 2010.10.14. 11:13:26

@b0c1k4: Szép látni, hogy a libsik a legnagyobb rasszisták, fajgyűlölők. Még szerencse, hogy mentetek a madaraitokkal együtt a történelem szemétdombjára.

gányolás (törölt) 2010.10.14. 11:14:50

@stratez: Szerencsésebb sorsú országokban, mint Niger, Kongó, vagy Kína már rég felakasztották volna a komplett MSZP-s tolvajbandát.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.14. 11:15:52

Amikor arra gondoltok, hogy egy évi nyugdíjatok ily módon simán lenyúlják, töltsön el jóleső melegséggel, hogy rászoruló kisebbségi családokhoz megy ez a kis Segílyke...

Nephin 2010.10.14. 11:16:26

@gányolás: szóval én multi vagyok meg bank, sokszázezer sorstársammal együtt. Aha. Hogy ezt eddig nem tudtam... Megyek megnézem a madagaszkári nyaralóárakat, ha már ilyen jól állok.

Alvarez 2010.10.14. 11:21:39

Itt van a pénztárak teljesítménye:

www.pszaf.hu/data/cms2127509/nyphozamok_2000_2009.pdf

Egyértelműen látszik, hogy a 10 éves hozam 5-8% körül van, tévedés, hogy itt vagyonvesztés lenne. Vagyonvesztés az állami befizetésnél van, amiből milliós fizetéseket adnak a csókosoknak (pl Szalai Annamária 1,8millió/hó, bár nála csókosságról beszélni elég perverz)

Publius Decius Mus 2010.10.14. 11:22:22

@Dr. No: Egyetértek, ez így működik. De hogy sokan keresnek a befektetésekkel a tulajdonosokon kívül, na az biztos.

benchmade 2010.10.14. 11:24:09

@corneliusism: Hazudsz.
A 19 hazai magánnyugdíjpénztár növekedési portfólióinak összesített nettó hozama 25,62 százalék lett 2009-ben.
www.pszaf.hu/topmenu/sajto/pszafhu_sajtokozlemenyek/tajek_nypteljesitmeny_2009.html

gányolás (törölt) 2010.10.14. 11:30:42

@Nephin: A böszme főnököd megmondta, hogy "el lehet menni". Bőröndöt is adhatok, ha nem jössz vissza.

hidroponi 2010.10.14. 11:34:00

@newtehen: "hogy rászoruló kisebbségi családokhoz megy ez a kis Segílyke..."

az orban csaladra gondoltal?

Igazi 2010.10.14. 11:38:13

@Pecccca: igen, jó nekünk, mivel más megoldás nincsen. A multik ugyanúgy itt maradnak, befektetnek, eszük ágában sincsen innen elmenni. Hány bank ment el? A többi se fog, így is gennyesre keresik magukat. Mást találjatok ki.

Nephin 2010.10.14. 11:40:26

@gányolás: levehetnéd a szemellenzőt...ez a sokat idézett mondat arra volt válasz, hogy valamelyik fidesz-közeli jó oligarcha kijelentette, ha adóemelés lesz nekik, akkor majd átteszik a cégeiket a szlovákokhoz...

A bőröndöt tartsd meg, eláshatod majd benne a családi ezüstöt, ha jönnek érte és vinnék beolvasztani, mert még több pénz kell OV-nak. :)

ZéBé 2010.10.14. 11:41:59

A helyzet az, hogy eddig duplán fizetted a nyugdíjat.

Ugyanis a régi felosztó-kirovó rendszerben úgy működött, hogy ami pénz bement a nyugdíjkasszába, az azonnal ki is ment Mari néni, meg Pista bácsi nyugdíjára.

Aztán bevezették a magánnyugdíjpénztárat, ami azt jelentette, hogy a nyugdíjjárulékod felét a biztosítók kapták meg - de attól még Mari néni és Pista bácsi nyugdíját IS fizetted pluszban, ez benne volt az adódban.

Ráadásul az állam megszabta, hogy magánnyugdíjpénztár csak non-profit lehetett, hogy úgy látszódjon, hogy senki nem nyúlja le a pénzed. Ezt a biztosítók úgy játszották ki, hogy a magánnyugdíjpénztár ugyan non-profit, azonban a befizetett pénzedet nem ők kezelték, hanem átadták a saját pénzkezelői alapjaiknak, amelyeknek már nem kell non-profit vállalkozásnak lenni!

A nyugdíjalap kezelők 4-5%-os kezelési költséggel dolgoznak. Ha megnézed az évente neked elküldött kimutatásaikat, láthatod, hogy mekkora növekedést értek el évente. Ebből vond le a az ő 4-5%-ukat, és akkor megkapd, hogy mennyit nőtt a befizetett pénzed a valóságban. Ha netán veszteségesek voltak, akkor is levonták tőled a 4-5%-ot.

A nyugdíjbiztosítók rablóbanda mind.

A nyugdíjbiztosító által fizetett nyugdíj nem életjáradék, mint az állami nyugdíj, hanem meghatározott ideig fizetett évjáradék hónapra lebontva. Ha 40 év alatt összegyűlt pl. 5 millió ft-od, akkor a nyugdíjba vonulásod alkalmából megkérdezik, hogy hány évig szeretnéd kapni. Ha 65 évesen mondjuk 10 év járadékot választasz, akkor 120 részre elosztva, 75 éves korodig kapod vissza a felgyűlt pénzt. (Persze az évi 4-5%-ot továbbra is vonják.) És ha tovább élsz, mint a választott időszak, akkor 75 éves korod után meg majd nézel ki a fejedből, mert csupán az állami nyugdíjból kéne megélned.

ZéBé 2010.10.14. 11:43:16

Jav: Nem a nyugdíjjárulékod felét kapta meg a magánnyugdíj pénztár, hanem túlnyomó részét.

Artie 2010.10.14. 11:44:15

@gányolás: Az ország egyharmada adott erre felhatalmazást, 2/3 nem. Csak a tények tisztázása végett.

És egyben megköszönöm ennek az egyharmadnak is, hogy ezt a faszkalapot másodszor is trónra juttatta. Ennél még egy Bajnai-Gyurcsány-Medgyesi kombó is jobb.

_bbq_ 2010.10.14. 11:44:21

@BBQ:

nyíregyházi Betti: bár nem vagyok balsi, mégis egyet kell, hogy értsek. Jól látod.

Bár még nem tudom, hogy a kedőzött, csendes, diszkrét, csendes, intézményesített sikkasztást-pénzfolyatást, vagy a nyílt rekvirálást kedvelem jobban.

Ezt majd a későbbi eredmények fényében eldöntöm.

Melchi Zadok 2010.10.14. 11:45:01

@zsitva: @vidéki suzukis: idióta. homeless öregkort érdemelsz.

meggyes alfonz 2010.10.14. 11:50:54

@ODIV: A pénztárak az egyéni számlán levő pénzedhez még akkor sem nyúlhatnak hozzá, ha időközben nincs tagdíjbevételük (amiből a működési költségekre legfeljebb 4,5%-ot különíthetnek el). Így nem igaz, hogy 2011 év végén az esetleges visszalépők az állam számára kevesebb pénzt utalnának vissza. A visszalépők egyébként az állami nyugdíjkasszát gyarapítják az egyéni számlájukon levő pénzzel. Bemegy a közösbe. 2011. decemberéig a pénztárak meg csökkentik a költségeiket (szerinted mivel? - Létszámleépítéssel).

@Dr. No: Vannak független pénztárak, akik maguk végzik a vagyonkezelést. Ott lényegesen kisebb lehet a vagyonkezelési költség, de a hozzáértés is. Lásd.: PSZÁF honlap.

Knorr 2010.10.14. 11:51:37

@gányolás: idén meg jönne az Fideszes banda. aztán egy idő után nem lenne kit felakasztani. csodás lenne.

gányolás (törölt) 2010.10.14. 12:00:54

@Knorr: Hol? Miért? Ne álmodj, nincs akkora szerencséd.

@Artie: csak a tények miatt, 2/3-ad. Felesleges matekozzál bölcsész létedre. Nem megy az ilyesmi neked. Azt öröm látni, hogy még mindig akad elég hülye gyurcsányimádó, így táncos-komikus böszme szépen kellő támogatást fog kapni az mszp végső lenullázásához. Tök vidám. Hajrá Feri, meg ne állj félúton, ideje végképp kiejteni a pártot a parlamentből. Hajrá, hajrá!

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.10.14. 12:01:33

"Az egyik ismerősöm szokta mondogatni, hogy az adó tulajdonképpen rablás."

Mondom. Aljas rágalom. Az adó az nem rablás! Hanem a szokásos "védelmi pénz" megfizetése. Mindenki jól jár. Erőszakszervezet ebből él, engem adót fizetőt, "megvédettet" az erőszakszervezet peniglen jó alaposan megvéd. De kitől is?

Amíg fizetek, saját magától biztosan :-).

vidéki suzukis 2010.10.14. 12:08:28

@melchi zadok: "idióta. homeless öregkort érdemelsz."

Aha, majd a mínuszos hozamú manyup kihúz a bajból, mi? Én úgy tervezek, hogy a befizetett nyugdíjjárulékomból nem látok viszont egy fillért sem, függetlenül attól, hogy az állambácsinak, vagy profitérdekelt befektetőknek adom. Az a pénz elveszett. Azon felül próbálom a jövőmet tervezni, pl. ingatlanbefektetésekkel.
Amúgy ha én hajléktalan leszek, akkor az ország fele már rég meghalt...

gitáros 2010.10.14. 12:16:57

@gányolás:
Akadjatok már le erről a kamu kétharmadról...
Az ország lakosságának egyharmada által leadott összes szavazat 52 százalékának köszönhetitek a parlamenti kétharmadot.
Ennyi volt a fülkeforradalmatok, bazmeg.

igényes 2010.10.14. 12:17:39

Micsoda dolog ez? Összefogtak a koldulásért?
Kié lesz a pénz. Tegnapig valószínűleg összejött már néhány milliárd a 8 új ház felépítésére, illetve a helyreállításra.

Számoljanak el a befizetett pénzekkel, hol nézhetem meg a sajátomat, kihez került?

okt. 14. 12:02Orbán és Schmitt levélben kér segítséget

Közös levélben kér segítséget a magyar állampolgároktól a károsultjak számára Schmitt Pál köztársasági elnök és Orbán Viktor kormányfő. A közjogi méltóságok valamennyi háztartásba el kívánják juttatni levelüket.
A Magyar Kármentő Alapba történt felajánlások összege délelőtt 11 óráig már meghaladta a 200 millió forintot. (MTI)

Melchi Zadok 2010.10.14. 12:20:17

minuszos hozamú alap? persze, vannak évek, amikor szarul fektetnek be és vannak amikor jól. egy biztos, garancia van a kifizetésre. ez nem tőzsde, hogy ha buktam,akkor vége kész. másfelől egy többszörös nagyságrendekkel minuszosabb állami nyugdíjrendszer amibe be kívánják olvasztani a mnyp-at mivel kínál előnyösebb megoldást bárki számára? másfelől hogy francba jön ahhoz ez a szarházi tetű orbán, hogy rátegye a kezért a megtakarításomra? az a baj barátom, hogy te regresszíve rácuppantál már erre narancsos kommunizmusra és erről a tripről nagyon szar lesz lejönnöd. csak egy a biztos, le fogsz jönn róla. csak idő kérdése

nyíregyházi betti 2010.10.14. 12:29:40

@Megfigyelo: Hát, ahogy elnézem, azért sokan felfogták. Lehet ennek az egésznek talán még egy pozitív hozadéka is. Eddig ugyanis évek óta azt hallom, hogy mi, ötvenes években születettek vagyunk a hibásak, mert a nagy létszámunk miatt nemsokára megterheljük a nyugdíjalapot. (Az az apróság már nem számít, hogy sokat is dolgoztunk és fizettünk be, gondoskodunk szüleink korosztályáról és joggal elvárhatnánk a fiataloktól is ugyanezt.) Talán az ifjúság egyre nagyobb tömegeinek beugrik, hogy együtt sírunk, együtt nevetünk. Ha most sikerül elérni, hogy mi 50+-ok elnyomorodjunk idős korunkban, ez a mentalitás általános normává válik. A rosszlét azokat sem kíméli, akik mindeddig az gondolták, hogy csak mások, más korosztályok járhatnak pórul. Hátha még egyszer azt is megérjük, hogy az alacsony bérből élő küszködő fiatalok veszik a bátorságot és nem az életét ledolgozott szomszéd nyugdinénit hibáztatják rossz sorsukért, hanem a saját kizsákmányolóikat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.14. 12:40:27

Sajnos ez az egész csak ideig-óráig való elodázása a csődnek... Egyre több dolog dől bele...
Az egész egy óvodás hazudásaira hasonlít, aki egyre meredekebb történeteket kerekít hogy az eredeti füllentését leplezze.

Miért nem lehet kiállni, és azt mondani:
Vaze, baj van, nem tudunk nyugdíjat fizetni?
Ez kb olyan, mint hogy ha ellopják a biciklimet, akkor lopok magamnak egy másikat!!!
Oké, hogy ellopták a most élő nyugdíjas generáció nyugdíját, de ez nem OK, ELÉG INDOK arra, hogy most akkor ellopják a mienket!!!!!!

vidéki suzukis 2010.10.14. 12:41:39

@melchi zadok: Először leidiótázol engem, meg hajléktalan létet vízionálsz. Majd erre nem úgy reagálok, ahogy számítottál, így folytatod a gyűlölködést. Veled nem lehet szmét cserélni, max. rögeszmét. Úgyhogy ennyi volt. Azon majd gondolkodj el alkalomadtán, hogy mennyivel olcsóbb _egy_ nyugdíjbiztosító vezetőségének Audi-kulcsokat adni, mint 18-20-nak.

namkuzu 2010.10.14. 12:49:31

Ez nem rablás, hanem az önzetlen nemzeti együttműködés rendszerének tökéletes iskolapéldája.
Az más kérdés, hogy a nemzeti együttervezés rendszere megelőzhette volna a működésit...

Dr. No 2010.10.14. 16:15:27

@Publius Decius Mus: Na ja, ahogy az egyszeri bróker mondta: "Szarok rá, hogy áll a piac, csak kötésem legyen!"

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.10.14. 17:08:46

index címlap, és habzó szájú vörös katonák...
hát igen, összenő, ami összetartozik
süti beállítások módosítása